miércoles, 16 de mayo de 2012

"Explicant tot el que passa quan passa el que passa per on passa..."


"Explicant tot el que passan quan passa el que passa per on passa..."

Quantes vegades vam escriure una pregunta similar durant els controls de biologia! I tots rèiem  i sabíem exactament de què parlàvem i el que havíem d'escriure!

Des de llavors, sovint intento explicar als meus amics com eren les classes amb vostè, perquè segueixo interessant-me per la biologia (a la meva manera) i perquè tinc tan bons records d'aquells anys... però sempre fracasso invariablement i, m'he adonat que és impossible comprendre-ho si no s'ha tingut la sort de conéixer-lo i de tenir-lo com a professor i com a tutor.

Sempre sincer, parlant des del cor, els seus consells encara m'acompanyen, i és que no només ha estat un dels millors professors que he tingut, sinó que també és una persona extraordinària, que ha inspirat tantes generacions d'alumnes que no puc imaginar l'escola sense vostè i és una llàstima que d'aquí poc no "amenaci" els petits de sisè amb setembre i els sets creatius.

Recordo quan dubtava entre ciències i lletres, i vostè em va dir, amb molta raó que, encara que podia fer les dues coses, m'ho passaria molt millor a lletres. Ara em sembla molt evident, però en aquell moment perdut de la meva adolescència, el fet que algú veiés el meu futur amb confiança em va ajudar molt a prendre les meves pròpies decisions, a ser valenta. No és que fos un gran risc, però, jo que ho veia com una decisió definitiva i dramàtica, vaig començar a ser una mica adulta, a tenir en compte els altres, però a escoltar també el meu propi criteri.

Només puc dir que per a mi vostè representa el model de professor: bon pedagog, enamorat de la seva feina, tossut i un bon guia, però totes aquestes qualitats no es limiten a una professió, al contrari, és un gran professional perquè primer de tot, és un ser humà extraordinari.

Moltes gràcies,

Elisa Vera - Tigüipa

1 comentario: