lunes, 28 de mayo de 2012

Al Pere Cairó

Per a mi erets el ¨Profe¨, el que ens donava llibertat i, sens dubte, el més proper. Crec que la teva influència perquè acabés estudiant biològiques va ser decisiva. I la veritat, es que això t’ho agraeixo molt.

Recordo les teves classes com una lliçó magistral d’ecologisme ben entès. Em vas obrir els ulls vers el món i el seu significat. I sobre tot, vers la genètica: l’ ADN i la seva composició, l’obertura de la seva hèlix per tal de poder formar noves vides al unir-se amb altres, els creuaments que es produïen, les dificultats per saber què podia passar amb els gens recessius i moltes altres coses. Les recordo com unes classes divertides que eren un moment de distensió. I recordo quan fèiem les petites excursions a les quals jo poques vegades vaig poder assistir i per tant gaudir-ne. Una de les escasses excursions a la que vaig assistir va ser l’anada a Blanes. Aquells dies van representar per a mi uns dies de felicitat i de comunió amb tots els companys. Em va ajudar a integrar-me al grup, conèixer als companys, i això que érem ja tots grans.

No sé com expressar la meva gratitud. No hi han paraules. Ara que els mestres estan un xic desprestigiats i que molts alumnes no valoren la seva tasca, estic segura de que si haguessin tingut mestres com tu, no passaria: ens donaves llibertat però no llibertinatge, ens donaves molt i nosaltres ho rebíem amb els braços oberts.

Una abraçada ben forta d’una exalumne que t’admira i aprecia.



MARIA MAS GAVARRÓ (GAUDÍ)


No hay comentarios:

Publicar un comentario