domingo, 20 de mayo de 2012

Amazònia al poder!!!!!


 





















Estimat Sr Cairó:

Una dia poc abans de les vacances de Nadal, vostè ens va portar a tots al laboratori per a què veiéssim allò que des de feia tant havíem analitzat a classe; consistia senzillament d’un conjunt de cèl·lules d’un teixit de ceba vistes des d’un microscopi. Jo mai havia vist cap cèl·lula, com a màxim tenia una idea gràcies a tots aquells dibuixos que vostè feia a la pissarra per indicar on es trobaven els diferents orgànuls, però just quan enfocàrem cap al teixit  i aparegueren aquelles diminutes figures allargades amb un punt negre sobre un fons blau marí obscur, vaig veure com allò tan simple, tan senzill esdevenia especial, agradable,  màgic. Per això i per la seva vocació sincera i atrevida per la biologia, crec que vostè és molt més que un professor.
Adrià Ceferino


Estimat Sr. Cairó:
            Ara per ara, m’és impossible descriure en una dedicatòria tots els records, sensacions, pensaments...A més del professor de biologia, vostè també va ser el meu tutor del treball de recerca. De fet, recordo els matins a casa seva revisant la informació, escriptura i exposició del treball. Tot i així, no és això el que volia ressaltar. Vostè és una persona que admiro i respecto profundament i de la que em sento orgullós d’haver pogut considerar com a mentor. Una persona amb ideals que defensa els seus principis i actua en conseqüència amb ells. En fi, si l’hagués de descriure breument diria que és una bona persona. Un gran professor que no es va dedicar solament a ensenyar Biologia, també va transmetre els seus ideals i principis als seus alumnes.
  Álvaro Serra

Els meus dos últims anys a l’escola han estat molt marcats per vostè; per la seva gran ajuda. El vaig tenir a sisè de primària i ja des d’aquell moment vaig veure que no era un professor convencional. Ja li he dit moltes de les coses a través d’emails o als agraïments del treball de recerca, però de totes maneres vull que sàpiga que m’és impossible imaginar el batxillerat a Aula sense el seu suport constant.
Recordo moltes de les anècdotes que ens explicava a classe, els llibres o pel·lícules que ens va recomanar, els seus divertits dibuixos a la pissarra i també com va compartir amb nosaltres la llibreta negra amb frases d’alumnes en acabar el curs. Tenir-lo de tutor del treball de recerca em va permetre confirmar com n’és de bona persona i deixant de banda la seva funció de tutor ha estat un plaer poder compartir les meves preocupacions en relació a la carrera i les meves alegries, i veure com el seu interès pels alumnes va més enllà de l’àmbit escolar. Crec que he tingut molta sort de poder tenir un professor com vostè.
Sílvia Asenjo

Serà complicat no dir-li res que no li hagi dit abans o no li hagin dit aquí. Tampoc fa tant que he deixat de ser alumna seva així que recordo bastants anècdotes. Per exemple, el recordo dibuixant un ecosistema del bosc per explicar-nos el cicle de la matèria i explicant lo tonta que era la Caputxeta Vermella. També recordo l’entusiasme que va posar en el meu treball de recerca des de bon començament i fins el final, sense cap moment de dubte. Que després potser podria haver anat millor, però això ja va ser culpa meva i no per l’ interès que va posar vostè. Potser em quedo amb això, amb el recolzament i afecte que dóna a tots els seus alumnes de manera individual i no com una massa .
  Teresa Franco 

Benvolgut Sr. Cairó:
(Perdoni que li continuï parlant de vostè però se'm fa molt estrany canviar el registre... són masses anys a l'Aula.) Moltes gràcies per tot, vostè, sense cap mena de dubte, és un dels professors que he tingut més m'ha marcat i que més bon record tinc. Francament, li desitjo que sigui molt i molt feliç i que pugi fer tot allò que vulgui. A per cert si decideix crear un partit polític per tal de reforma tot el que funciona i del que es queixava en algunes de les classes, no dubti que l'ajudaré en tot el que pugui.
Júlia Almerich

Que una persona, que considera que començar arquitectura en aquests moments és pitjor que empassar-se un got d’arsènic, se t’acosti entre classes per xerrar, i et motivi a ser el millor en el que t’agrada, fins i tot si això és projectar ciutats, demostra una personalitat ferma i banyada en humor, acompanyada d’una confiança plena en l’alumne treballador. Perquè si tot professor fos una mica més com vostè, potser viuríem en un món més esperançador
  Guillem Bosch

Ja de ben petit, el meu pare em comentava que a la vida hi havia 4 L’s essencials: to live, to Love, to learn and to leave a legacy; aquesta frase va tenir un fort impacte en mi i, amb més o menys èxit, l’he intentat seguir. Vostè és la imatge perfecta d’aquests 4 principis i un gran exemple a seguir en aquest sentit. Sap viure i gaudir de la vida com pocs i  ha sabut combinar el seu interès per les ciències amb una àmplia cultura; gens fàcil, i alhora admirable, en un món cada cop més tècnic i especialitzat. Tot i tenir diverses disputes, també he pogut percebre l’afecte i estima que té a tots els seus alumnes i, com vostè diu, la vida no té sentit si no es viu pels altres: ha deixat i deixa petja en tota persona que el coneix.
A 4t d’ESO ja tenia força clar que voldria fer quelcom relacionat amb matemàtiques i física i que, per tant, em seria molt més avantatjós acadèmicament fer dibuix tècnic enlloc de biologia. No sap com de satisfet estic d’haver triat les seves classes, perquè vostè m’ha mostrat que per sobre de l’excel·lència científica hi ha un món més. 
Ferran Alet


De la part de tots nosaltres, moltíssimes gràcies per tot i una abraçada molt forta

No hay comentarios:

Publicar un comentario