domingo, 20 de mayo de 2012

"El gen egoista"

Recordo que el primer contacte amb en Pere Cairó (aleshores sr. Cairó,
per exigències de la litúrgia escolar) va ser a sisè, el curs 1975-76.
Jo aleshores no ho sabia, però aquell any Richard Dawkins va publicar
"el gen egoista", un dels llibres que m'ha impactat més al llarg de la
meva vida, i que m'ha fet canviar la meva visió del món que ens
envolta. I si em va impactar tant, és perquè va anar a parar en
terreny adobat. Adobat per un professor "pas comme les autres", que
sabia connectar amb els alumnes sense sacrificar el rigor científic,
que sabia encomanar passió sobre allò que explicava, i que va
aconseguir encendre la flama de la curiositat sobre què som i d'on
venim. 36 anys després, aquella flama segueix tant viva com sempre,
per la qual cosa només puc acabar aquestes breus ratlles dient: moltes
gràcies, Pere!


Pau Comes - Sinera


 

No hay comentarios:

Publicar un comentario