miércoles, 23 de mayo de 2012

De la Biologia i d’un mateix




Estimat Sr. Cairó,
El temps passa volant. Sembla que fos ahir quan vaig marxar de l’escola i el vaig veure per darrera vegada. Des d’allò ja han passat sis anys. Qui ho diria?! Sis anys que m’han servit de molt. Entre altres coses, en tot aquest temps he arribat a conèixer-me més i gràcies a això a saber el que vull i a apreciar el que tinc. Però en cap moment m’oblido del que vaig ser o tenir. M’agrada recordar la infància i a totes aquelles persones que d’una manera o d’una altra em van ensenyar i acompanyar. 


Com ja li vaig comentar no fa gaires dies quan vàrem contactar, vostè és una d’aquestes persones. Per a quina raó? Doncs per qualitats seves que recordo i que he pogut rememorar alegrement, mentre llegia altres escrits d’ex-alumnes. En el meu cas, m’agradaria destacar-ne dues. En primer lloc, voldria remarcar la seva gran personalitat i conseqüentment la seva manera única i inconfusible de transmetre’ns les Ciències Naturals. Tanco i els ulls i em sembla veure altre cop aquelles enormes pissarres verdes de l’antic edifici de secundària –nosaltres devíem fer primer o segon d’ESO- on vostè ens dibuixava la matèria, els éssers vius i els seus respectius canvis amb el medi. Recordo en concret un dia, en el que ens va dibuixar irònicament totes les espècies del número set (qualificació que trauria algun company si no deixava de fer la guitza) des del més clàssic fins al set una vegada ja ha evolucionat, és a dir un set volador. Són moments concrets, flashbacks que queden gravats i que de vegades recordo, tot somrient encara. 


Però no em puc acomiadar sense esmentar-li allò més fonamental per a mi. De vostè vaig aprendre la importància de ser un mateix, sense maquillatges ni vergonyes. No sé si n’és conscient o no, però el seu llegat és molt extens. Llegint altres escrits dirigits a vostè, descobreixo nous aspectes de la seva persona que ni sospitava que existien i que encara em reafirmen més en el meu missatge.
Gràcies per ensenyar-me tant, Sr. Cairó.

Carla Villanueva.   Tigüipa           

No hay comentarios:

Publicar un comentario