domingo, 20 de mayo de 2012

De joves esquirols i futurs lleons


Estimat Sr. Cairó,

Moltes felicitats! Moltes felicitats per aquests anys dedicats a sorprendre a generacions i generacions de joves esquirols i futurs lleons. Un dels records més entranyables que guardo és del curs de 6è de primàries, quan ensenyava Ciències Naturals a l'altra classe! I el pati anava ple de vostè, "el Sr. Cairó ha dit", "ha fet", "ens ha explicat", "ens ha ensenyat"... Quantes ganes de conèixer-lo sense gairebé ni haver-lo vist! Després del primer contacte amb vostè com a mestre... quin canvi! Com a alumne valorava molt la dinàmica de les classes, l'enfocament de la matèria, l'estímul de la curiositat, i l'entusiasme contagiós barrejat amb sentit de l'humor. Com a antic alumne, ho segueixo valorant i potser, fins i tot, apreciant amb més i més intensitat com més enrere ho deixo. Però també m'adono de la persona propera, riallera i afectuosa, carregada d'anècdotes i experiències, que tot i així no oblida el valor d'escoltar.


Al seu costat vaig fer un treball de recerca sobre les formigues que em va demostrar que la ciència, i el mètode científic, és molt i molt divertit. En les aproximacions successives que vaig fent a Medicina cap al mètode científic, procuro, sempre, mantenir aquest esperit. Un any després d'haver acabat a l'escola, em va obrir les portes de casa seva i vam mantenir una interessant i distesa conversa. Espero poder-ho repetir ben aviat, mentrestant...


Una abraçada molt afectuosa per encaixar aquest comiat, aquesta nova etapa.
Quim Domènech Canadell
Tigüipa (2008)

No hay comentarios:

Publicar un comentario