sábado, 26 de mayo de 2012

Bringing it all back home



(Aula 2006. En un seminari del primer pis, davant de direcció)

- Quina música t'agrada, Xavier?
- M'agrada força Bob Dylan.
- Sí... El Dylan és fantàstic... Has sentit el "Live at Carnegie Hall de 1963"?
- No...
- I les bootleg series?
- No em diu res... Jo he escoltat el "Highway 61" y alguna cançó del "Blonde on Blonde"
- Són obres mestres... Són Cds que s'haurien d'escoltar per llei un parell de vegades al mes. Qui no els tingui a casa : a la garjola. I els que estiguin entre reixes però que hagin SENTIT el "Before the Flood", al carrer.
El Dylan Live at Budokan? No coneixes "Mr Tambourine Man" si no has escoltat el Live at Budokan... El darrer CD, Modern Times. Segur que has sentit Modern Times?
- No, però m'agrda molt "Like a Rolling Stone"...
- Sí, el Dylan... I dius que t'agrada, però mai has sentit el Freewheelin', o "Blood on the tracks"?
És una benedicció! Donaria un braç per no haver-los sentit mai!
- Señor Cairó, els escoltaré... Però haig d'anar a classe...
- Sí sí, vés vés... Per cert, què penses de "It ain't me babe" ?
- ...
- ¡Quina enveja! ¡Quina enveja!
- ...
- Espera Xavier, espera... Has de veure "No Direction Home" del Scorsese !
- "No Direction Home" ?
- "No direction Home", importantíssim. Mira, jo això no t'ho hauria de dir, perquè sóc el teu professor i totes aquestes coses... Però si de mi depengués, i que quedi entre tu i jo, t'enviaria a casa per escoltar una darrera l'altre aquestes joies. És clar... Jo tampoc voldria escoltar-les totes de cop... No... Perquè després et passarà com a mi, veus? Que desitjaràs trobrar a gent que no ha escoltat mai aquest CD o que no ha vist mai aquesta pel·lícula i que els enviaràs a casa seva a fer-ho...
Pel que més vulguis, comença pel "Bringing It All Back Home"...

El dia següent em va portar dues capces de CDs del Bob Dylan : 28 o 29 discs de Bob Dylan que encara tinc emmagatzemats al ordinador i que encara avui segueixo descobrint.
- Queda-te'ls quant necessitis... Molts d'aquests CDs ja no els escolto perquè els conec millor que el reproductor.
(Aquesta escena es va repetir quan li vaig preguntar quins autors de ciència ficció em recomanava. Conservo una llista de varies planes de la que, de tant en tant, vaig pescant algún text...)

Una forta abraçada,

Xavier Nueno

Tigüipa

No hay comentarios:

Publicar un comentario