domingo, 20 de mayo de 2012

El vent de Tramuntana





Estimat Sr. Cairó,

Sóc professora. Si quan em jubili els meus estudiants, tots junts, poden dir la meitat de les coses bones que jo puc dir de vostè, estaré contenta.


Pere,

Es pot dir que en general, si no hi penso, l’impacte que has tingut a la meva vida podria passar desapercebut. Però si hi penso, és extraordinari.

1.     Vaig escollir estudiar producció vegetal a enginyeria agrònoma. Per què? No ho sé, però el que si que sé és que el primer record acadèmic que tinc sobre producció vegetal és el Sr. Cairo parlant de la respiració cel·lular i la fotosíntesi. Aquell dia vas obrir una porta de misteri i fascinació que encara no s’ha tancat. Gràcies.
2.     Els millors records que tinc de l’escola són d’excursions a la muntanya, amb els amics, i el Sr. Cairó. Al tren, a les pedres, sota la pluja, al sol, puixant, baixant, rient, cansats, no importa on o com, sempre ens vas acompanyar i ajudar. Gràcies.
3.     A sisè, vuitè, COU, no sempre tot anava bé. Gràcies per veure quan tenies que parlar amb nosaltres, gràcies per parlar amb nosaltres, gràcies per saber què dir. Gràcies.
4.     Tots canviem preferències musicals amb el temps. A sisè (1977) ens vas ensenyar “blowin’ in the wind” de Bob Dylan. Va passar a ser la meva cançó preferida, i encara està entre les més estimades. També ens vas ajudar a fer la nostra pròpia adaptació de la cançó, de la que només recordo un parell de versos i la tornada (“Això amics meus, tant sols ho sap el vent, el vent de Tramuntana el nostre vent...”) (amics de Tramuntana A, potser entre tots podríem refer-la). Gràcies.
5.     Podria continuar una llarga llista, però acabaré ara amb l’impacte més gran. El meu fill Paul l’any que ve començarà sisè, el mateix curs que et vaig tenir com a professor per primera vegada. Quan penso què és el que vull pel Paul,  penso en tu. Perquè vull pel Paul el que tu ens vas donar. Perquè sé que és important. Perquè si abans ho agraïa, ara que tinc fills sé el que significa, i també sé la dedicació que es necessita. Amb admiració i respecte, gràcies.


Maria Navarro. Tramuntana

No hay comentarios:

Publicar un comentario