jueves, 17 de mayo de 2012

PORCEL•LANA O PEDRA?


 

Sr.Cairó,

Durant molts anys el vaig veure com el professor del qual tothom parlava; que caminava de pressa i fort per l’escola com si no pogués perdre ni un minut.
Vaig tenir el plaer de tenir-lo com a professor de biologia i com a tutor un únic any, però jo crec que tant vostè com jo recordem perfectament aquell any. Potser no tant per les classes que ja s’han comentat i de les quals encara ric quan hi penso, sinó per les discussions que ens ocupaven tot el matí abans que l’escola s’omplís.
Quan jo arribava, l’escola era buida, silenciosa. La majoria de classes eren tancades  a excepció de la de 2nBatxillerat (Sahel) i un únic seminari amb la finestra oberta (fes fred o calor) i la taula plena de papers: vostè era dins des de feia ben bé mitja hora. El més divertit de tot era saber quan tardaria vostè en entrar a la classe i deixar anar una frase provocadora per establir un diàleg i generar una discussió. Passàvem mitja hora llarga, cada dia, vostè i jo, tractant un tema diferent i compartint la opinió. A vegades acabàvem ‘enfadats’, en d’altres ocasions estàvem d’acord, però el dia següent tornàvem a parlar i parlar. Sempre he pensat que vaig compartir més experiències amb vostè que amb alguns companys de la classe.
De vostè em quedo amb moltes coses: sinceritat, fidelitat, optimisme, però sobretot recordo una frase que em va dir respecte al ‘famós’ desmai que s’ha convertit en tota una llegenda a l’escola. El dia següent de posar-nos el vídeo sobre l’operació de cervell, aquest cop al mig del passadís i sense deixar que m’expliqués respecte els fets del dia anterior, em va dir: ‘Cristina, no pots ser així de tova. Ets una noia de porcel·lana i així et trencaràs molt ràpid’. Tot sovint hi penso quan les coses no em van bé, i intento fer-me de pedra, tot i que encara em veig incapaç de veure aquell documental.

Moltes gràcies Sr.Cairó,

Cristina Rosa- Kyoto

No hay comentarios:

Publicar un comentario