domingo, 22 de abril de 2012

"Al cap dels anys, parlant d'escoles i mestres, encara evoco les teves classes"


1977- 2012

Hola Pere,

En algun lloc vaig llegir que la memòria és la construcció que fem del passat de tal manera que ens permeti moure’ns en el present.  I el meu present és, aparentment, lluny d’AULA i de les teves classes de Biologia, i en canvi em sorprenc de tant en tant citant-te a les converses sobre escoles i mestres... evoco les teves classes... i, curiosament, el que em ve a la ment no són els acolorits dibuixos a la pissarra ni les teves explicacions... et recordo, per contra,  llegint Cortázar i descobrint-nos Ray Bradbury , H.P. Lovecraft... o Leonard Cohen en directe... Recordo les teves reflexions, sempre inconformistes, i el teu somriure entre bondadós i trapella.  Com deia, en el meu cas, la memòria s’allunya de la Biologia i s’escapa de les parets de les aules, però no ho fa en blanc; s’enduu, entre altres, l’impacte de les teves “lliçons”.
Celebro, en fi,  aquesta iniciativa;  per tu, perquè m’imagino que t’agradarà i t’emocionarà, però egoistament, també la celebro per mi, perquè em dona l’oportunitat d’agrair-te el teu  mestratge militant.
Una abraçada ben gran,

Anna Plans
Sinera

PD: Afegeixo una tercera fotografia perquè diria que precisament és d’una excursió amb tu i en Miquel Paraira. M’acompanyen la Núria Armengol, la Marta Rendé, la Mei Balcells, la Isabel Calpe i l’Elisabet Cardoner.

 

No hay comentarios:

Publicar un comentario